Jak zwiększyć zyski nie tnąc jednocześnie kosztów? Mamy na to, aż 5 sprawdzonych sposobów! Zapoznaj się z nimi i wybierz te, które najlepiej pasują do Twojej działalności.

  • Fakturowanie rzeczywistego czasu pracy poświęconego dla klienta

Zastanów się ile czasu faktycznie poświęcasz dla jednego klienta? Czy fakturujesz cały ten czas, czy tylko go szacujesz? Prosty przykład - załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy – ustalając cenę produktu wziąłeś pod uwagę fakt że paczkę trzeba zapakować, i że będzie to trwać jakąś chwilę czasu. Ale nie wziąłeś pod uwagę tego, że paczkę musisz zanieść na pocztę i odstać swoje w kolejce – co także zajmuje Twój czas i jest Twoim kosztem! Powinieneś wziąć to pod uwagę!  Pomyśl o tej sytuacji analogicznie do swojej firmy – jakich czynności nie fakturujesz? Być może są to poprawki do projektu? Czas spędzony na kompletowaniu dokumentacji? A może cotygodniowe spotkania z klientem? Zastanów się co możesz zmienić w tej kwestii?

  • Weryfikacja faktycznego czasu poświęconego na obsługę klienta i renegocjacja warunków umowy

Weź pod lupę swoich obecnych klientów. Być może rzeczywisty czas poświęcony na ich obsługę, odbiega od tego o czym mówi Wasza umowa. Klient często dzwoni, zmienia zdanie, wprowadza poprawki, a może nie dostarcza na czas zadeklarowanych dokumentów? Obsługa takiego podmiotu staje się pracochłonna a zysk jest nieadekwatny do poniesionych kosztów. W takiej sytuacji warto przedstawić klientowi raport przedstawiający rzeczywisty czas jego  obsługi i renegocjować z nim umowę na korzystniejsze warunki.

  • Rozliczenie godzinowe

W jaki sposób rozliczasz się z klientami – na zasadzie ryczałtu, stawką od projektu? Przeanalizuj ile czasu kosztuje Cię obsługa danego klienta lub projektu. Zastanów się czy rozliczenie godzinowe nie byłoby dla Ciebie korzystniejszą formą? Oferując klientowi  taki model rozliczenia poparty raportami czasu pracy –  zyskujesz nie tylko lepsze warunki finansowe, ale także zaufanie klienta. Oboje wiecie na czym stoicie – klient wie za co konkretnie płaci i jak pracochłonne są powierzone Ci zadania. Ty masz jasność co do tego ile kosztowało Cię dane przedsięwzięcie i ile realnie na nim zarobiłeś. 

  • Efektywne zarządzanie zasobami w firmie

Czy wiesz gdzie wydawany jest Twój czas? Być może inwestujesz go w działania, które nie przynoszą Ci satysfakcjonującej stopy zwrotu z inwestycji? Przeanalizuj swój plan działania! Poświęcasz tygodniowo kilka godzin na telefoniczne pozyskanie klientów, choć efekt końcowy jest marny?  Poświęć lepiej ten czas na media społecznościowe, dzięki którym w ostatnim czasie pozyskałeś owych klientów.  Relokuj czas swój i swoich pracowników, w te działania, które przynoszą Ci największe korzyści. 

  • Wyeliminowanie marnotrawstw, optymalizowanie procesów 

Niemal w każdej firmie występują działania, które  generują niepotrzebne koszty  (związane z utratą czasu lub pieniędzy) – odnalezienie ich i wyeliminowanie prowadzi bezpośrednio do zwiększenia zysków w firmie. Przyjrzyj się procesom zachodzącym w obrębie Twojej działalności – czy są tam działania, które mógłbyś usprawnić lub takie, które całkowicie można wyeliminować? Przypuśćmy, że prowadzisz biuro księgowe, gdzie każdego miesiąca spędzasz 2 godziny  na telefonowaniu i przypominaniu klientom o terminowym dostarczeniu dokumentów. Zamiast tego wystarczy, że uruchomisz newsletter z przypomnieniem. Dzięki temu zaoszczędzisz rocznie 24h, które możesz poświęcić na rozwój swojej firmy. Jednak żeby to zrobić musisz najpierw zdać sobie sprawę z  tego gdzie ten czas marnujesz. 

Kluczem do wprowadzenia powyższych zmian jest mierzenie rzeczywistego czasu pracy. Mierząc czas, możesz nim efektywnie zarządzać i zwiększyć przychody o 10-20%. Pomoże Ci w tym nasza aplikacja WorkTime.

Zamknij X

Przeglądanie stron oznacza, że wyrażasz zgodę na postanowienia zawarte w Polityce prywatności WorkTime (cookies i inne).