Jak prawnik może wykorzystać LinkedIn w swojej pracy?

Będąc prawnikiem, prowadząc kancelarię lub jednoosobową działalność gospodarczą na pewno chcesz budować swoją karierę, zdobywać nowych klientów i wzbogacać swoje doświadczenie zawodowe.

W czym prawnikowi pomoże konto na LinkedIn? Cel działania prawnika na LinkedIn Jak stworzyć interesujący profil na LinkedIn jako prawnik? Jaką aktywność powinien prowadzić prawnik na LinkedIn? Jak prawnik ma nawiązywać relacje na LinkedIn z potencjalnymi klientami?

Bez wątpienia pomogą Ci w tym media społecznościowe, które od lat zyskują na popularności – zmieniają się tylko portale, które swoją ofertą przyciągają kolejne grupy odbiorców. Social media to nie tylko kontakty towarzyskie, ale także biznesowe, które potwierdzają jedynie rozwijający się trend w biznesie - Human to Human. Myśląc o nawiązywaniu relacji biznesowych w Internecie pierwszą myślą jest LinkedIn. Niegdyś uważane za „wirtualne CV” dziś jest prężnie rozwijającym się serwisem biznesowym, który w Polsce ma już ponad 2,6mln użytkowników!

W czym prawnikowi pomoże konto na LinkedIn?

Mając konto na LinkedIn, pozwalasz znaleźć się potencjalnemu klientowi. Możesz też aktywnie szukać nowych kontaktów zawodowych, ponadto budujesz zaufanie, markę osobistą lub firmową, dbasz o swoją reputację, występujesz w roli eksperta. LinkedIn to Twoja wirtualna wizytówka, miejsce, w którym kreują się cyfrowi liderzy.

Nie masz jeszcze konta na LinkedIn? W dalszej części dowiesz się, jak uzupełnić konto, by być widocznym i wyróżnić się spośród konkurencji. Poznasz też sposoby komunikacji i pozyskiwania nowych klientów.

Pomimo rosnącej konkurencji w branży prawniczej, dzięki bezpłatnemu narzędziowi marketingowemu jakim jest LinkedIn, możesz dotrzesz do ogromnej ilości osób zainteresowanych Twoją ofertą. Nie przegap takiej możliwości.

Cel działania prawnika na LinkedIn

Zakładając konto w serwisie LinkedIn, zastanów się jaki będzie cel Twoich działań jako prawnika. Z czym chcesz być kojarzony? Jaki masz pomysł na siebie? Twoja strategia może zakładać np.

budowanie świadomości swojej marki osobistej jako najlepszego prawnika w konkretnej niszy;

  • Budowanie wizerunku prawnika mocno zaangażowanego w sprawy klientów lub działania pro bono
  • Budowanie wizerunek prawnika wychwytującego „kruczki prawne”

Od Twojego celu i rodzaju klientów, do których chcesz dotrzeć, zależy co będziesz publikować na swoim koncie LinkedIn.

Jak stworzyć interesujący profil na LinkedIn jako prawnik?

Zarezerwuj więcej czasu, aby uzupełnić swój profil w całości. Im więcej dobrej treści tam umieścisz, tym masz większą szansę na znalezienie Cię i wzbudzenie zaufania u klienta.

Wyszukiwarka w LinkedIn działa podobnie jak Google. Skoncentruj się na podaniu najistotniejszych informacji w nagłówku i w podsumowaniu zawodowym. Te pola są też najczęściej czytane przez osoby odwiedzające profile.

Co byś chciał powiedzieć o sobie w pierwszej chwili spotkania? Jak się przedstawiasz, w czym się specjalizujesz? Skondensuj swoje mocne strony w kilku słowach.

Doświadczenie zawodowe.

Oprócz nazw kancelarii i firm, z którymi współpracowałeś wypisz specjalizacje, typy prowadzonych spraw. Pokaż dziedziny prawa, w których jesteś ekspertem.

Klient chce być pewny, że naprawdę potrafisz mu pomóc, czy znasz się na dziedzinie, której dotyczy jego sprawa.

Umiejętności i referencje.

Wpisz te umiejętności, które wzmocnią Twoją pozycję prawnika. Postaw się w roli klienta. Co sprawi, że Ci powierzy swoją sprawę? Poproś dotychczasowych klientów, współpracowników, przełożonych o napisanie referencji. Krótko i rzeczowo. Rekomendacje podniosą Twoją wiarygodność i pokażą doświadczenie.

Projekty, szkolenia, publikacje.

Uzupełniaj na bieżąco swój profil o wszystkie aktywności, w których uczestniczysz i dotyczą dziedziny prawa. Pokazujesz przez to swoje zaangażowanie, doskonalenie zawodowe i umiejętność dzielenia się wiedzą. To bardzo ważne w przypadku budowania marki osobistej prawnika.

Zdjęcie profilowe.

Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie, wybierz profesjonalne zdjęcie, na którym wyglądasz dobrze. Pamiętaj, że to portal biznesowy – chyba nie trzeba nikomu przypominać, że zdjęcia w szortach i rozwianej fryzurze zupełnie tu nie pasują. Prawnik to poważany zawód. Wyglądaj tak, żeby klient chciał Ci zaufać i miał pewność, że do powierzonej sprawy podejdziesz poważnie i z zaangażowaniem.

Jaką aktywność powinien prowadzić prawnik na LinkedIn?

Założenie profilu na LinkedIn to jeszcze nie wszystko. Jeśli chcesz, aby serwis dostarczał Ci nowych klientów, ciekawych znajomości - musisz być na nim aktywny.

Zamieszczane przez Ciebie treści muszą być spójne z obranym celem. To dotyczy zarówno publikacji na profilu jak i udzielanie się w dyskusjach prowadzonych pod postami innych.

W budowaniu roli eksperta najlepiej sprawdzi się „strategia snajpera” – wybierz max. 3-4 obszary tematyczne, w których będziesz się specjalizować i to właśnie w obszarze tych tematów bądź aktywny – bierz udział w dyskusjach, ale i publikuj samodzielnie. Kluczem do sukcesu jest regularność aktywności. Najlepiej mieć przygotowane 2-3 publikacje naprzód, tak aby nic nas nie zaskoczyło po drodze i regularność publikacji nie została przerwana. Swoimi teksami staraj się zaciekawiać odbiorców, przekładaj prawo na realne potrzeby i trudności klientów. Zawiłości prawa najlepiej wyjaśniaj na konkretnych przykładach. Możesz:

  • Pokazywać zmiany prawne,
  • Wskazywać istotne orzeczenia sądów,
  • Przedstawiać szerszy obraz zależności między przepisami,
  • Zamieszczać ciekawe „case study”,
  • Dawać wskazówki przynoszące korzyści klientom,
  • Przedstawiaj swój punkt widzenia ważnych biznesowo kwestiach

Pamiętaj, że nie zawsze to, co Ciebie interesuje jako prawnika, zainteresuje też Twojego klienta. Bądź również świadom, że czytelnik nie ma tak rozległej wiedzy prawnej jak Ty. To, co dla Ciebie jest oczywiste, dla czytelnika może być zupełnym odkryciem.

Treści publikuj co najmniej raz w tygodniu. Przyzwyczaj klienta do tego, że dostarczasz interesujące i przydatne informacje. Budujesz dzięki temu swoją markę. Pamiętaj, że powtarzalność buduje zaufanie a to właśnie o tę walutę będziesz walczył wśród innych.

Jak prawnik ma nawiązywać relacje na LinkedIn z potencjalnymi klientami?

Działania prawnika na profilu LinkedIn to nie tylko publikacja treści, ale też komunikacja. Nawiązywanie nowych znajomości poszerza krąg potencjalnych klientów. Żeby zdobywać nowych klientów potrzebujesz mieć czytelników, coraz większe grono odbiorców, którzy Ci zaufają i postanowią skorzystać z Twoich usług. Czekanie, aż odbiorcy sami Cię znajdą będzie trwać zbyt długo i prędzej przyniesie Ci zniecierpliwienie i zniechęcenie niż nowych klientów.

Aktywność na forach.

Wyszukaj i dołącz do kilku grup tematycznych związanych z Twoją branżą. Mogą to być grupy prawnicze, ale lepiej będzie, jeśli będą to grupy dotyczące tematu, w którym się specjalizujesz. Twoja aktywność może polegać na:

  • propozycjach rozwiązań problemów,
  • podpowiedziach, gdzie szukać danych informacji w przepisach prawa,
  • pokazywanie toku procesu składania pism.

Takie działanie nie odbierze Ci klientów, a wzbudzi zaufanie. Przecież tylko ekspert dzieli się taką wiedzą. Z drugiej strony dla klienta to pewnie było jedno pytanie spośród wielu innych, jakie jeszcze będzie chciał Ci zadać.

Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn

Przez aktywne uczestnictwo w grupach pozyskujesz nowe znajomości.

Jak jednak zacząć budować grono odbiorców? Zaproś do grona swoich znajomych na LinkedIn:

  • osoby, które znasz i są związane z branżą prawniczą;
  • kolegów z czasów studiów;
  • osoby, z którymi współpracujesz lub współpracowałeś;
  • obecnych i byłych klientów;
  • znajomych, z którymi realizowaliście jakiś projekt,
  • osoby, z którymi byliście razem na szkoleniu branżowym

Przejrzyj profile swoich znajomych. Poproś o przedstawienie Ciebie ciekawym znajomym tych znajomych. Zobacz przy okazji, jak możesz ulepszyć swój profil. Skorzystaj z wyszukiwarki – poszukaj ciekawych dla Ciebie osób - wysyłaj zindywidualizowane treści w zaproszeniu do grona znajomych. Pokażesz przez to, że naprawdę Ci zależy i że do wszystkiego, co robisz, podchodzisz profesjonalnie i z zaangażowaniem. Nie staraj się niczego sprzedawać zapraszając ludzi do sieci kontaktów. Profil na LinkedIn to budowanie wizerunku prawnika i pozyskiwanie klientów

Dzięki profilowi na LinkedIn masz bezpłatną reklamę. Mimo czasu, jaki trzeba mu poświęcić, możesz dużo zyskać.

Jeśli decydujesz się na założenie konta na LinkedIn, zaangażuj się. Od tej pory będziesz już osobą publiczną. Twój profil świadczy o Tobie. Potencjalny klient uzyska informacje o Tobie, pozna Twoją specjalizację i sposób komunikacji.

To jak Cię odbierze, zależy jednak tylko od tego, co zamieścisz na swoim profilu. Zadbaj o jego profesjonalizm, bądź systematyczny i konsekwentny, a zobaczysz jak szybko otrzymasz zwrot z inwestycji w postaci nowych klientów i ciekawych kontaktów.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jakie firmy korzystają z aplikacji WorkTime Expert?

  • Kancelarie prawne i adwokackie doceniają WorkTime Expert przede wszystkim za możliwości konfiguracji dowolnych form rozliczeń i konfigurowalne raporty dla klientów.
  • Firmy doradcze, szczególnie doradcy podatkowi wykorzystują zaawansowane analityki.
  • Biura rachunkowe ewidencjonują prace dodatkowe i konsultacje telefoniczne, a także rozliczają usługi abonamentowe "za sztukę" (np. za liczbę dokumentów) wyznaczając rentowność poszczególnych abonamentów.
  • Architekci mierzą czas zleceń dodatkowych, wyjazdy na obiekty oraz czasy poszczególnych etapów projektowania.
  • Aplikacja świetnie sprawdza się również w firmach produkcyjnych i szkoleniowych.

Jak wygląda wdrożenie WorkTime Expert?

WorkTime Expert wdrażasz w jeden dzień. Wdrożenie nie przeszkadza w codziennej działalności firmy. Aplikacja obsługiwana na komputerze / laptopie nie wymaga instalacji - działa przez przeglądarkę (polecamy Mozilla Firefox, Google Chrome lub Microsoft Edge). Po prostu zakłasz konto dla swojej firmy, dodajesz pracowników i działa. Konfiguracja ustawień trwa 15 minut.

Jak rozpocząć pracę z WorkTime Expert?

Samodzielnie tworzysz konto dla swojej firmy. To prosty proces, który trwa mniej niż 5 minut. Nasi eksperci pomogą Ci skonfigurować wszystkie potrzebne opcje. Przez 14 dni możesz bezpłatnie przejrzeć i przetestować wszystkie funkcje i możliwości.

Na jak długo zawierana jest umowa?

Nie podpisujemy żadnych specjalnych umów. Warunki współpracy precyzują Regulamin i Polityka prywatności. Możesz zrezygnować w każdej chwili - po prostu nie opłacasz kolejnego abonamentu.

Jakie dane dostarczy mi WorkTime Expert?

Z WorkTime Expert otrzymasz czytelne raporty w PDF i Excel z danymi o czasie pracy, przychodach i kosztach oraz dane dotyczące pracy poszczególnych pracowników. W dodatkowych modułach dostępne są również dane o urlopach i zwolnieniach. Obliczone dane analityczne, pomogą Ci w wyznaczaniu odpowiedniego kursu w stronę większej rentowności.

Nie znalazłeś odpowiedzi na pytania?

Wyślij pytanie lub zadzwoń: +48 799 373 358

Zapoznałem(-łam) się z informacją o przetwarzaniu danych - więcej

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Empresoft Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie w celu udzielenia, drogą mailową, telefoniczną lub listownie, odpowiedzi na złożone zapytanie.
Wiem, że:

  • mam prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę,
  • wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Regulaminie i Polityce Prywatności.