Czego oczekują klienci od radców prawnych?  

Co jest najważniejsze dla klienta?

Podsumowując: dbaj o klienta, postaw na skuteczność!

Jeśli jesteś radcą prawnym lub prowadzisz własną kancelarię prawną, zapewne nie jeden raz zadawałeś sobie pytanie, jak zachęcić klientów do korzystania z Twoich usług prawnych. Czego oczekują klienci?

W odpowiedzi na to pytanie Krajowa Izba Radców Prawnych przeprowadziła badanie Kluczowe oczekiwania klientów wobec jednoosobowych i małych kancelarii radców prawnych w Polsce. Wyniki tych badań pokazują jakimi kryteriami kierują się Twoi potencjalni klienci. Co powoduje, że wybierają akurat tę, a nie inną kancelarię, co sprawia, że są w stanie powierzyć swoją sprawę danemu radcy? 

Co jest najważniejsze dla klienta?

Respondenci wskazywali na kluczowe kryteria decydujące o wyborze danej kancelarii prawej. Według badanych najistotniejsza jest skuteczność (87% badanych) oraz kompetencje i wiedza (69,7%).  Ale jak przekonać osobę, która jeszcze nie jest naszym klientem do tego, że jesteśmy skuteczni w prowadzeniu i wygrywaniu spraw? Odpowiedź jest prosta -  pisz o tym na swojej stronie internetowej czy w mediach społecznościowych, jeśli takie prowadzisz. Możesz posłużyć się wtyczką na stronie internetowej, która będzie pokazywać procent wygranych spraw czy ilość zadowolonych klientów. 

Po drugie – dbaj o rekomendacje – niech Twoi klienci staną się Twoimi ambasadorami – proś ich wprost o wystawienie opinii w mediach społecznościowych czy katalogu Google.

Sprawna obsługa na wagę złota

W dalszych odpowiedziach respondentów znalazła się sprawna i szybka obsługa (42,4%) oraz rzetelność (42,4%). Warto zatem zadbać o to, by kancelaria miała wypracowany sposób kontaktu z klientami. W kwestii obsługi klienta z pewnością pomoże mierzenie czasu pracy pracowników i systematyczne raportowanie klientowi, co zostało zrobione w jego sprawie. Takie raporty wygenerowane z programu do liczenia czasu pracy pracowników takich jak np. WorkTime będą ukłonem w stronę klienta, który otrzymuje klarowną informację o tym ile czasu i na co poświęciłeś zajmując się jego sprawą. Z drugiej strony elektroniczna ewidencja czasu pracy to działanie, które usprawni pracę Twojej kancelarii i zaoszczędzi sporo czasu. 

Zaangażowanie jest kluczowe

W pytaniu o to jaki jest jeden najważniejszy czynnik wpływający na wybór prawnika, klienci wskazywali… zaangażowanie. Dlatego w pracy z klientami ważne jest aby pokazać, że zależy na sprawie klienta. Dołóż starań, aby być w kontakcie z klientem, informuj  go o podejmowanych krokach i kolejnych wynikach. To sprawi, że klient będzie czuł się ważny, będzie przekonany, że powierzył swoją sprawę we właściwe, fachowe i sprawcze ręce.  Co ciekawe na zaangażowanie zwracały uwagę zarówno osoby fizyczne korzystające z usług prawników, jak również przedsiębiorcy dla których dodatkowo istotna była skuteczność, pozwalająca firmie nie tylko na sprawną współpracę ale także na zwiększenie zysków.

Cena nie tak ważna jak Ci się wydaje

To co może zaskakiwać to fakt, że jedynie 36,4% ankietowanych wskazywało na to, że oferta kancelarii powinna być konkurencyjna cenowo. Warto o tym pamiętać konstruując cennik czy wyceniając indywidualną usługę. Klienci wolą zapłacić więcej, ale mieć pewność, że ich sprawa jest w dobrych rękach.  Dowodzi to jedynie słuszności faktu, że granie ceną to nie jest najlepsza strategia biznesowa, jaką może wybrać kancelaria.

 

Podsumowując: dbaj o klienta, postaw na skuteczność!

Zaangażowanie, skuteczność i sprawna obsługa pomogą Ci zyskać stałych klientów, dlatego zadbaj o te aspekty już dziś. Ludzie, po efektywnym kontakcie z takim radcą prawnym, jak Ty, będą Cię polecać kolejnym osobom. A jak nie od dziś wiadomo – rekomendacja jest najlepszą reklamą.

 

Zamknij X

Przeglądanie stron oznacza, że wyrażasz zgodę na postanowienia zawarte w Polityce prywatności WorkTime Expert (cookies i inne).

Proszę czekać ...