Problematyczna cena

Każdy projekt różni się między sobą. Niełatwo jest zatem określić jedną, stałą stawkę. Zawsze warto pamiętać o zmiennych – a tych jest wiele. Należą do nich chociażby takie składowe, jak: trudność oraz złożoność zadania i odległość deadline’u, pora roku (okres posuchy czy „gorący okres” w branży, podczas którego masz pełno lub mało zamówień – a przecież podatki musisz płacić czy pewne koszty ponosić całym rokiem), zasoby (także ludzkie), jakie będziesz musiał na wykonanie danego zlecenia przeznaczyć oraz chociażby materiały, jakie do wykonania zadania będą potrzebne (użyjesz własnych, będziesz je musiał zakupić czy może zostaną Ci one dostarczone?). Czynników jest wiele.

Bądź transparentny

Niech Twój klient wie, za co płaci. Zapewnij mu bezpieczeństwo i pewność, że jest uczciwie traktowany – niech ma świadomość, jak długo dla niego pracowałeś, ile czasu zajęło Tobie lub Twojemu zespołowi wykonanie poszczególnych zadań. Jednym słowem – niech jest świadomy, za co płaci. Porzuć Excele i żmudne zbieranie efektów pracy wszystkich pracowników biorących udział w projekcie oraz ręczne sumowanie godzin poświęconych na poszczególne etapy wykonania zadania. W prowadzeniu własnej firmy i dystrybuowaniu zadań pomogą Ci chociażby kompleksowe narzędzia do zarządzania czasem pracy i zespołem. Dzięki nim w jednym miejscu i czasie zarządzisz pracą swojego zespołu, a przede wszystkim automatycznie zsumujesz ilość rzeczywistą ilość czasu, jaki Twoi pracownicy przeznaczyli na konkretny projekt i jego składowe części. Na koniec zaś wygenerujesz przejrzysty i czytelny raport, na podstawie którego rozliczysz się z klientem z wykonanego zadania. Nieważne, jak wiele masz projektów pod sobą i iloma zajmujesz się na raz.

Przygotuj się na niespodzianki

Niezadowolony z wykonanego zadania klient? Poprawki, które są według niego niezbędnie i jak najszybciej należy wprowadzić? Zmiany w projekcie, które trzeba uwzględnić w ostatniej chwili? Zmiany w budżecie? Pobierać zaliczkę, płatność z góry czy dopiero po wykonaniu zlecenia? Jako przedsiębiorca musisz być gotowy na nieprzewidziane, dlatego lepiej byś zostawił sobie bezpieczny zapas czasowy i finansowy. Podsumowując: Nieważne czy rozliczasz się za czas pracy według określonej stawki godzinowej czy może za projekt. W momencie, gdy nie mierzysz czasu pracy, to nie masz świadomości, ile kosztuje Cię wykonana praca i czy zyski przewyższają poniesione koszty. Z tego też powodu, przygotowując wycenę, warto mieć na względzie nie tylko ważność zadań i zasoby, jakich wymagają, lecz przede wszystkim poniesiony na ich rzecz czas. Takie narzędzie jak WorkTime jest w stanie także przyspieszyć proces wyceny – zbiera ono bowiem przeznaczony na wcześniejsze projekty czas, dzięki czemu łatwo sprawdzisz, ile zajęły Ci analogiczne zadania i szybciej oraz bardziej precyzyjnie będziesz w stanie oszacować wymagany budżet. A im prędzej wrócisz z odpowiedzią na zapytanie ofertowe do klienta – Twoje szanse na wygranie obsługi zlecenia wzrosną. Powodzenia!

Jeżeli chcesz zwiększyć wartość płatnego czasu pracy, zwiększyć zyski swojej firmy, to zapraszam Cię do wypróbowania systemu WorkTime:

Zgadzam się

Pod poniższym linkiem przedstawiamy naszą politykę prywatności, w której znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych po 25 maja 2018 r. oraz informacja o zastosowanych technologiach (np.: plikach cookie). Akceptacja polityki oznacza, że wyrażasz zgodę na postanowienia zawarte w Polityce prywatności WorkTime.