24.08.2020
Tomasz GluzickiCo uzmysłowił COVID branży FMCG, czyli WorkTime Expert na czasie
Pandemia udowodniła i pokazała nam, że wiele biznesów funkcjonuje i działa nawet w sytuacji powszechnie określanej jako „lockdown”.
Okazało się, że brak spotkań handlowych (tych formalnych i tych mniej formalnych), meetingów, lunchów biznesowych, briefingów, bezpośrednich negocjacji audytów i wielu innych bezpośrednich zdarzeń biznesowych będących w normalnych warunkach „driverem” funkcjonowania biznesu nie stanęło na przeszkodzie ich rozwoju.
Jak się zatem ma tzw: „touch points efficiency”? Czy rzeczywiście sytuacja krytyczna związana z pandemią, automatycznie skorygowała nasze przyzwyczajenia i standardy biznesowe bez większego wpływu na uzyskiwane wyniki, czy tez może okazało się, że przy dzisiejszych możliwościach technicznych i komunikacyjnych wiele, czasami z przyzwyczajenia, utrzymywanych standardów komunikacji z Klientem można byłoby pominąć i ograniczyć?
Można się chyba pokusić o stwierdzenie, że pandemia wpłynęła na przyśpieszenie ewolucji kontaktu w biznesie, do której i tak prawdopodobnie prędzej czy później musiało dojść.
W tym kontekście pojawia się pytanie, jak mierzyć efektywność pracy handlowca i jak zoptymalizować jego czas pracy, w sytuacji kiedy dotychczasowe narzędzia kontroli efektywności przechodzą do lamusa.
Ewolucja pracy handlowca zmierza niewątpliwie w kierunku coraz większej organizacji pracy własnej bazującej niejednokrotnie na formule Home Office.
Skąd my menadżerowie mamy zatem wiedzieć ile handlowiec poświęca czasu w skali miesiąca na:
- Telefoniczny kontakt z klientem,
- Korespondencję handlową,
- Kalkulację ofert handlowych,
- Rozliczanie kosztów własnych,
- Udział w zadanych projektach,
- Raportowanie,
- Planowanie asortymentowe itd.?
Na odpowiedź na to pytanie na pewno nie będziemy długo czekać, wszak potrzeba jest matką wynalazku.
Już teraz pojawiają się na rynku innowacyjne narzędzia i aplikacje związane z optymalizacja czasu pracy.
Na pewno warto wspomnieć o jednym z nich - aplikacja WorkTime.Expert, która daje możliwość rejestracji czasu każdej pracy na bieżąco, uzyskując dzięki temu rzeczywisty czas poświęcony na daną czynność.
Celem jest rozliczanie czasu pracy, generowanie raportów, optymalizacja procesów pracy i zwiększanie jej efektywności. Dodatkowo możemy bezpłatnie przetestować wszystkie jej funkcje oraz dostosować ich zakres do potrzeb użytkownika.
Aplikacja WorkTime w tym kontekście wydaje się być interesującym narzędziem mierzenia efektywności pracy nie tylko dla menadżera, ale także dla handlowca, który dzięki temu jest w stanie określić stosunek nakładu pracy do jej efektu sprzedażowego wyrażonego na koniec dnia wymierną wartością pieniężną, a w konsekwencji zyskiem wygenerowanym dla firmy.
WorkTime - Control Your Time !